Veteranen
© copyright s.v.Tivoli
Klik op previewfoto voor vergroting

ZAALVOETBAL

De vets in de zaal ‘16

(van onze correspondent en webryder Marc van Hout) Zoals te doen gebruikelijk in de winterstop zochten de veteranen weer eens de Tivoli sporthal op en wel op 16 januari en 20 februari. Dit zou het recept moeten zijn voor opnieuw een uitstekende seizoenshelft. Dat succes aantrekkingskracht heeft, bleek wel uit de opkomst van beide keren, want zowel op de 16e als op de 20e konden er drie op papier gelijkwaardige teams geformeerd worden. Wat ging er fout in de wedstrijden tegen EFC, Woenselse Boys en Braakhuizen? En waarom werd juist met Waalre, De Valk en alle andere tegenstanders dit seizoen wel de vloer aangeveegd? Op die vragen moest antwoord verkregen worden, want amper een week na de laatste ontmoeting in de zaal staat de return tegen EFC alweer op het programma. Het aantal doelpunten dit seizoen lijkt met 60 doelpunten in 13 wedstrijden, waarvan 31 in de laatste 5 wedstrijden, wel goed te zitten. Toch wordt er af en toe nog wat moeizaam het net gevonden, denk bijvoorbeeld aan RPC-uit en Woenselse Boys-uit. In de zaal wordt over het algemeen vaker gescoord dan op het veld, dus dit was een ideale gelegenheid om de doelgerichtheid weer terug te vinden na een aantal weken zonder voetbal. Over het algemeen gingen de wedstrijden gelijk tegen elkaar op, dus iedereen lijkt weer precies op tijd klaar voor de tweede seizoenshelft. Dan nog enkele noemenswaardige feiten. Zo maakte John Mathijssen weer eens zijn opwachting en is naar verluid ondertussen alweer genezen van zijn spierpijn. Pascal lijkt ook zijn roeping gevonden te hebben, want doelpunten maken, leek voor hem net zo makkelijk als boodschappen doen. Ook hadden Fred en Sjef hun keepersspullen weer van zolder gehaald. En er was een gigantische oorwassing, team blauw kreeg in de allerlaatste wedstrijd van slechts 20(!) minuten met liefst 12-3 een pak op de broek. Wat mij dan weer niet verbaast, is dat de veteranen zelfs na de carnaval het drinken nog niet verleerd zijn. Dit alles belooft veel goeds voor de komende seizoenshelft.